אם פעם קנייה של בגדים יד שנייה הייתה עניין שולי, היום מדובר באחת המהפכות הגדולות בעולם האופנה.
האפליקציות הדיגיטליות החל מVinted ועד Depop, מ-eBay ועד Vestiaire Collective כולן הפכו את מה שפעם היה נחשב למציאה לכל היותר, לחוויית קנייה אופנתית, ממותגת וגלובלית.
בזכות שילוב בין טכנולוגיה, קיימות וקהילתיות, אופנת היד השנייה כבר מזמן אינה רק אלטרנטיבה חסכונית, כי אם הטרנד החדש שמוביל את דור ה-Z וגם דורות בוגרים יותר 🙂
הכול מתחיל בלחיצה אחת
בעוד לפני עשור חנויות יד שנייה נתפסו כמקום נישתי, היום מדובר בשוק שמגלגל סכום לא מועט כלל.
ואיך זה קרה? האפליקציות שינו את כללי המשחק.
פתאום לא צריך לחפש שעות, ואפשר לעשות זאת מהטלפון. ויותר מכך, בלוגריות ובלוגרים של אופנה החלו למצוא שפע של מציאות שונות, והראו לקהל הרחב איך אפשר להתלבש גם יפה, גם אופנתי, וגם מבלי לשבור קופת חיסכון.
בנוסף, הדבר הפך למעין חוויה של ציד אוצרות. הסקרנות – במה נפגוש להבא בחנות היד השנייה שניכנס אליה?
כך דור ה-Z משנה את השוק
הדור הצעיר נולד עם טלפון ביד, ועם מודעות סביבתית הרבה יותר נוכחת.
כמעט חצי מבני דור ה-Z מתחילים את החיפוש אחר בגדים דווקא בחנויות או באפליקציות יד שנייה. הם מחפשים ייחוד, ורוצים גם להתמודד עם יוקר המחייה שהפך עם כל הצער שבדבר, כמעט למובן מאליו. השילוב הזה יצר את הטרנד שכבר סחף אחריו קהלים מכל הגילאים.
אנשים היום מבינים שלא מדובר רק בשוק של מציאות, אלא ביכולת לספר את הסיפור האישי שלהם דרך מה שהם לובשים. פריטים שלא מוצאים בקצב תעשייתי על מדפי ענקיות האופנה.
המפגש בין יוקרה, איכות ומחיר
עם כל הפופולריות, צצה גם דרישה גוברת לשקיפות.
הקונים רוצים לדעת: מי מכר? מה מצבו של הבגד? האם מדובר במוצר אמיתי?
כאן כבר מדובר באיכות חנות היד השנייה, ואנו בצ'לסי לשם הדוגמה, מקפידים לבחון היטב כל פריט שמגיע אלינו לחנות.
אנחנו לא מקבלים לא פריט לבוש, ובודקים אותו היטב, לפני שהוא מאושר לתצוגה בחנות ובאפליקציה.
והחוויה בחנות עצמה הפכה לחלק בלתי נפרד מן הטרנד
מעניין לראות שגם בתוך המהפכה הדיגיטלית, דווקא חנויות היד השנייה הפיזיות זוכות לעדנה מחודשת.
בשונה מחנויות האופנה הרגילות, הצרכנים החלו לפתח תחביב לבוא ולתור את חנויות היד השנייה. לבחון אילו מציאות פקדו את החנות, ואילו פריטים ייחודיים יכולים לעטר את המלתחה הפרטית.
זו כבר לא צרכנות רגילה, אלא מפגש קהילה של חובבי היד השנייה.
ומה אנחנו חושבים?
העתיד של אופנת היד השנייה כבר כאן 🙂
ומאחורי אופנה זו מסתתר מסר עמוק: הצרכנים של היום רוצים יותר ממשהו ללבוש. הם רוצים משמעות, הם רוצים להרגיש ייחודיות.
בואו לבקר אצלנו בחנות של צ'לסי, אופנת יד שנייה.
